I.N.Z.E.R.T.
I.N.Z.E.R.T.
Jedinci při výuce českému jazyku si stěžují na zvýšené nároky učitelů, vzhledem k tomuto jevu jsme vybrali další z alternativních metod. Tato metoda popisuje ve své podstatě hru na úředníka. Hra je možnost dospívající jedince znovu vtáhnout do hry. Hra je v součástí systému určité varianty, pomocí níž se jedinec učí novým dovednostem a schopnostem. Můžeme ji použít při aplikaci výuky na téma, o němž si myslíme, že studentům bude činit určité problémy.
Studenti si vytvoří jakýsi stůl, který má tři šuplíky. Jeden student musí namalovat na tabuli tři šuplíky vyučovacího stolu.
Následně zjistíme, které informace předpokládaného učiva již studenti znají z předchozích vyučovacích hodin ( jeden šuplík). Protože v rámci výuky syntaktických jevů musí dokonale ovládat slovní druhy, základní syntaktické pojmy a posléze můžeme vysvětlovat vztahy syntagmat a paradigmat.
V druhém šuplíku budou informace, které si jedinec vybaví po uvedení někoho jiného (druhý šuplík). Třetí šuplík skrývá informace neznámé pro studenty, tyto informace si musí zjistit sami na internetu, nebo během učitelova výkladu. Pokud látce neporozuměli, musí pedagog na konci všechny informace znovu zopakovat. Za každou správnou informaci jsou odměněni buď nějakou vzácnou upomínkou, nebo známkou.
Metoda probíhá jako výuka problémových úkolů. Model výuky se jeví jako rychlejší. Pro bystřejší děti má smysl jít do hloubky problému, zvládnout více nových informací, prostudovat odborný text a ještě pomáhat druhým. Pomalejší děti se mohou inspirovat svými vrstevníky, opravovat své znalosti a chápání tématu i potíží, nechat si poradit od pedagoga i vrstevníků.
Vzor možnosti výuky pomocí I.N.Z.E.R.T.u
Morfologie ( návaznost na učivo předešlého ročníku)
Využití při práci s textem atd.
Ø
|
Informace, které studenti znají |
v
|
Informace, jež znají, ale nemohou si vzpomenout |
? |
Neznámé informace |