6.11.2007
cíl: mediální výchova
struktura :
kontrola dú
zadání dú: zpracování tématu šikana ( diskusní příspěvek do pořadu)
vysvětlení pojmu – naslouchání - poslouchání, kritické přijímání a rozbor mediálních sdělení
úkoly pro projekt
ü výběr tématu
ü zvolení moderátora
ü volba odborníka
ü hosté ( úkol – na téma šikana)
ü diskusní příspěvek - pro každého určitá role
ü Moderátor přivítá všechny přítomné
ü oznámí téma debaty
ü představí hosta
ü požádá ho, aby se ujal slova
ü host poděkuje a ujme se slova
ü pozdraví všechny přítomné a pronese svoji řeč
ü host skončí a moderátor zahájí diskusi
ü otevře diskusi
ü diskutující se o slovo hlásí, a když je jim uděleno, přednesou svůj diskusní příspěvek
ü použije : „ Je možné navázat na předřečníka, …“
ü „ Je žádoucí – soustředit se pouze na problém…
ü diskuse se může aktivně účastnit i host
Mediální gramotnost
Ø Jak a kde jste si zvykli vyhledávat informace?
Ø V čem spatřujete podstatu života s masmédii?
Ø Jak využíváte masmédia k osobnímu rozvoji?
v Podstatou mediální gramotnosti je analýza předkládaného textu, kde ji člověk přijímá a čte s porozuměním. Lidé by si měli osvojit dovednost hodnotit média s ohledem na bohatství informací, podle kvality, spolehlivosti a objektivnosti sdělení.
v Virtuální drogy ( zábava, virtuální hry, bezcílné surfování)
v stává se někdy patologickou náhražkou za skutečné zážitky a vztahy
zhodnocení cíle: dokonale pochopit, co je mediální gramotnost a co s ní souvisí
sebehodnocení : Jak jsem problematiku pochopil?
Jaké jsem si z toho vzal ponaučení?
Proč je důležité ovládat počítače, mobily …, ale …?